СУЧАСНІ ВИХОВНІ
ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ОБ’ЄКТИВНА ПОТРЕБА
Напрями
виховної діяльності
|
Традиційні
підходи
|
Нові підходи
|
Морально-духовне
виховання
|
Постулати
Морального кодексу будівника комунізму (вони перегукуються із 10 заповідями
Божими, на них базувалися правила для жовтенят, закони піонерії, статут
ВЛКСМ). ЗАРАЗ використовують у формулюванні кодексу учня ПТНЗ, майбутнього
робітника
|
-Поєднання духовного і
морального (духовність
– поняття релігійне, моральність – світське.)
- Виховання
молоді на християнських моральних цінностях
- Переконання в
пріоритетності сім’ї
|
Національно-патріотичне
виховання
|
Національне
виховання
Виховання
почуття Малої Батьківщини (дім, сім’я тощо)
|
Відношення до Землі
(врахування економічної особливості переділу Землі)
Екологічна свідомість (на
фоні «всесвітнього звалища»)
Болонський процес має на меті високу ступінь мобільності випускника,
але… без права на працевлаштування
|
Організація
здорового способу життя
|
Просте заняття
фізичною культурою (буденне і нецікаве).
Традиційні
підходи передбачають досягнення всіма
членами суспільства однакової поведінки, яка проявляється у відказі від
паління і споживання алкоголю, підвищення рухомої активності, обмеження в
їжі, особливо в насичених жирах, збереження маси тіла в обґрунтованих межах.
|
Формування мотивації молоді до здорового
способу життя.
Переконання молоді у перевазі здорового способу
життя над палінням, алкоголем, наркотиками, гіподинамією тощо.
|
Громадське
виховання
|
Мета громадянського виховання – сформувати
свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними
особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення,
почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток
демократичного громадянського суспільства в Україні.
|
Дуже важливим для майбутнього учнів є те, що вони безпосередньо у
навчальному закладі мають змогу отримати практичні навички самоврядування.
Навчальні заклади ПОВИННІ повною мірою використовувати нові форми реалізації виховного потенціалу молодіжного руху.
|
Професійне
виховання
|
Професійне
навчання на виробництві
|
Учня, який прийшов до ПТНЗ
потрібно зацікавлювати обраною професією на протязі всього часу
навчання, надавати велику кількість цікавої і корисної інформації, формувати професійне середовище у виховній діяльності
для його адаптування, для усвідомлення своєї
приналежності до обраної
професії.
|
Гурткова і
позаурочна робота
|
Традиційною є пізнавальна діяльність будь-якої
гурткової діяльності
|
Гуртки не повинні бути
формальними.
Предметні гуртки (фізики,
хімії ….) повинні мати змістовний інтерес для сучасного учня і ні в якій мірі
не ототожнюватися з навчальними темами. Вони повинні нести таку прикладну
інформацію, яка цікава молоді і корисна для використання в повсякденному
житті. Результати діяльності будь якого гуртка повинні бути наочними,
яскравими як для сторонніх людей, так і для самих гуртківців.
|
Музейна
педагогіка
|
Формування
ідеалів
|
Збереження історії, що
близька навчальному закладові, регіону, окремим людям, країні. «Близька
історія» тим і захоплює, що зрозуміла молоді через їх приналежність до неї.
|
Особливості організації
змістовного дозвілля в учнівських гуртожитках ПТНЗ
|
Надання
необхідних житлово-побутових зручностей.
Виховання на
побутовому фоні життя учнів.
|
Соціальна робота.
Соціальна адаптація частини
учнів (багато учнів не користувалися побутовими санітарно-гігієнічними
кімнатами, побутовими приладами … тощо)
Сімейне виховання (його ази)
для багатьох мешканців починаються саме в учнівському гуртожитку
Зразки молодіжних
активних розваг
Самостійне побутове
обслуговування ……..
|
Роль класного керівника у становленні виховної системи ПТНЗ
|
Облік учнів,їх
відвідування
Ведення
особових справ
|
Глибоко продуманий,
Системний
педагогічний супровід, що
базується на партнерських
авторитетних (не авторитарних) відносинах
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий