Сучасні виховні технології як об'єктивна потреба

СУЧАСНІ ВИХОВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ОБ’ЄКТИВНА ПОТРЕБА

Напрями виховної діяльності
Традиційні підходи
Нові підходи
Морально-духовне виховання
Постулати Морального кодексу будівника комунізму (вони перегукуються із 10 заповідями Божими, на них базувалися правила для жовтенят, закони піонерії, статут ВЛКСМ). ЗАРАЗ використовують у формулюванні кодексу учня ПТНЗ, майбутнього робітника
-Поєднання духовного і морального (духовність – поняття релігійне, моральність – світське.)
- Виховання молоді на християнських моральних цінностях
- Переконання в пріоритетності сім’ї
Національно-патріотичне виховання
Національне виховання
Виховання почуття Малої Батьківщини (дім, сім’я тощо)

Відношення до Землі (врахування економічної особливості переділу Землі)
Екологічна свідомість (на фоні «всесвітнього звалища»)
Болонський процес має на меті високу ступінь мобільності випускника, але… без права на працевлаштування
Організація здорового способу життя
Просте заняття фізичною культурою (буденне і нецікаве).
Традиційні підходи  передбачають досягнення всіма членами суспільства однакової поведінки, яка проявляється у відказі від паління і споживання алкоголю, підвищення рухомої активності, обмеження в їжі, особливо в насичених жирах, збереження маси тіла в обґрунтованих межах.
Формування мотивації молоді до здорового способу життя.
Переконання молоді у перевазі здорового способу життя над палінням, алкоголем, наркотиками, гіподинамією тощо.
Громадське виховання
Мета громадянського виховання – сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні.

Дуже важливим для майбутнього учнів є те, що вони безпосередньо у навчальному закладі мають змогу отримати практичні навички самоврядування.
Навчальні заклади ПОВИННІ повною мірою використовувати нові форми реалізації виховного потенціалу  молодіжного руху.


Професійне виховання
Професійне навчання на виробництві
Учня, який прийшов до ПТНЗ потрібно зацікавлювати  обраною професією на протязі всього часу навчання, надавати велику кількість цікавої і корисної інформації,    формувати професійне  середовище у виховній діяльності для його адаптування, для усвідомлення своєї
приналежності до обраної професії.
Гурткова і позаурочна робота
Традиційною є пізнавальна діяльність будь-якої гурткової діяльності
Гуртки не повинні бути формальними.
Предметні гуртки (фізики, хімії ….) повинні мати змістовний інтерес для сучасного учня і ні в якій мірі не ототожнюватися з навчальними темами. Вони повинні нести таку прикладну інформацію, яка цікава молоді і корисна для використання в повсякденному житті. Результати діяльності будь якого гуртка повинні бути наочними, яскравими як для сторонніх людей, так і для самих гуртківців.
Музейна педагогіка
Формування ідеалів
Збереження історії, що близька навчальному закладові, регіону, окремим людям, країні. «Близька історія» тим і захоплює, що зрозуміла молоді через їх приналежність до неї.
Особливості організації  змістовного дозвілля в учнівських гуртожитках  ПТНЗ

Надання необхідних житлово-побутових зручностей.
Виховання на побутовому фоні життя учнів.
Соціальна робота.
Соціальна адаптація частини учнів (багато учнів не користувалися побутовими санітарно-гігієнічними кімнатами, побутовими приладами … тощо)
Сімейне виховання (його ази) для багатьох мешканців починаються саме в учнівському гуртожитку
Зразки молодіжних активних  розваг
Самостійне побутове обслуговування ……..
Роль класного керівника у становленні виховної системи ПТНЗ
Облік учнів,їх відвідування
Ведення особових справ

Глибоко продуманий,
Системний
педагогічний супровід, що базується на   партнерських авторитетних (не авторитарних) відносинах


Комментариев нет:

Отправить комментарий